El racó dels contes
dilluns, 14 de maig del 2012
dilluns, 7 de maig del 2012
EL MIG POLLASTRE
Un dels contes populars més conegut i més estés arreu de la nostra geografia és el del mig pollastre. En aquest vídeo podem veure una representació del mateix, davant un públic molt estusiaste, a càrrec de Dani Miquel.
Espere es veja i senta bé.
Espere es veja i senta bé.
ENRIC VALOR I LA SEUA OBRA
Enric Valor nasqué al si d'una família acomodada rural de Castalla. Estudià per a mestre mercantil a l'Escola de Comerç d'Alacant i després es dedicà a la indústria del calcer, primer a Elda i després a Mallorca on va impulsar la Secció Jurídica de la Unió Nacional de Fabricants de Sabates.
És als principis dels anys 50 quan comença amb l'obra rondallística, que després resultaria en les Rondalles valencianes (1950-1958).
A poc a poc, i a mesura que el règim de Franco afluixava una mica, va tornar a l'obra lingüística.
Dins d'aquesta hem de començar pel seu impuls en l'ús de les normes fabrianes al setmanari El Tio Cuc d'Alacant. Va ser col·laborador a la realització del Diccionari català-valencià-balear, dirigit per Francesc de Borja Moll, subministrant lèxic del valencià meridional.
Amb Carles Salvador i Sanchis i Guarner, va ser un del grans propulsor de la normativització del català al País Valencià, difonent la gramàtica de Pompeu Fabra amb obres com ‘'Curso de lengua valenciana (Gorg, 1961), ‘'Millorem el llenguatge (1971) i ‘'Curso medio de gramática catalana referida especialmente al País Valenciano (1973), que es pugué publicar en valencià a l'any 1977 (Tres i Quatre). El 1983 publicà La flexió verbal (Tres i Quatre), posant ordre en l'ampla dialectalització de la conjugació verbal del País Valencià i que és encara un referent per a la normativa actual dels verbs valencians.
dimecres, 2 de maig del 2012
Són els contes una vertadera eina educativa?
Els contes, al menys a certes edats poden ser una eina educativa de molta importància. D'ells ho podem utilitzar tot, imatges, vocabulari, construccions i frases fetes... Aprofitant les noves TIC i TAC podem arribar a representar amb imatges i sons les rondalles més contades des de la nostra infancia fins a la dels nostres fills/es i nets/es. Els alumnes poden convertirse en els protagonistes, no solament del conte en si mateix, sinó en els qui utilitzen aquestes noves tecnologies per a fer i construir el propi aprenentatge i coneixement.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)